RSS2.0

♥♫ ~魂牵今生,梦绕来世~ ♪♥

欢迎大家来到我的部落格... 没有一流的文笔,没有华丽的设计...只是记录些心情,事迹...
看过觉得还过得去不妨留下痕迹 :p

百善孝为先.

Monday, August 10, 2009



" 你这个不孝子 "


我在新山和朋友游山玩水时候大家都那么说我.
当然父母也有那么说 , 不过是面带笑容的对我说.
大家之所以会那么说 ,
只因为我难得终于回了新山 , 从星期六直到了星期五才与家人共进第二顿饭.



所以当我对父母说我要坐 Ah kok 的车星期五回马六甲去朋友的毕业典礼的时候
家里的母老虎终于爆发了 !
所以我答应了星期日才驱车返回马六甲的折衷方案



虽然这个假期过得太匆忙.
但至少 , 我教了弟弟几手钢琴.
至少 , 陪伴了老妈仔 , 听她永远发不完牢骚.
至少 , 也替爸爸洗了洗车 , 谈古论今.



虽然我偶尔会羡慕别人的大房子大汽车
虽然我也偶尔会叹息命运轮盘弄人
但是知足是福.
我有一个别人拿亿万家产来换也换不到的温馨家庭.
那就够了.








11 comments:

miki said...

你的老妈还不是心疼你这个宝贝儿子
每每sem break好回家咯
呵呵

Amelie said...

u wash car? haha...sure scolded by papa saying waste water. if not is only "wet" the car le...

Vincent said...

@miki : lol. Bo bian who ask her son so handsome.

@Amelie : Wuuaaa.. This blur queen also will come my blog de ar? Only u will waste water la =.=||
Btw i wash car becoz i drive his car go out parking under the tree kena "bird bomb" lols. Then i wash car lor. Hahahaha.

AmBeR said...

no wander no see you la.. you seldom home.. really should stay more days la.. hahah.. so sue.. the car no kena bomb usually.. you drive kena bomb.. hahahah...

N said...

i not the only 1 who say u "bu xiao zi"..so u knw u really a "bu xiao zi" le lo..

Vincent said...

@amber : Those male birds see me handsome jealous ma bomb at my car lor...

@N : Haha. Nvmind. I noe i'm not can le. They are in my heart =D

宿影 said...

有回家就算有心了啦,哈哈~

kaya said...

wow so fast go back to malacca. Like that ahh, guess i won't be seeing you then. :S

Vincent said...

@宿影 : yalor lols.

@kaya : lol. When will you be back to MY ?

Amelie said...

1stly, i m not blur queen, i very jing ling de.. 2ndly, u kena bomb only wash, no wonder mama taught me the 1st yan yu is "无事不登三宝殿" ...she predicted i can use on u...wakaka

Vincent said...

@Amelie : The worst case is blur ppl always thought they are jing ling Lols haha. And then "无事不登三宝殿" not suitable here lea.. haha More suitable is "无事献殷勤 , 非奸即盗"